Warsztaty

Bądź na bieżąco, zapisz się na newsletter i polub naszą stronę na facebooku!

Warsztaty podczas IV Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu:

W ramach sesji równoległych uczestnicy Kongresu mogą wybrać cztery spośród poniższych modułów i warsztatów. Zapisy na warsztaty rozpoczną się w maju – prosimy o oczekiwanie na kontakt za pośrednictwem e-maila podanego przy rejestracji. Zapisy odbędą się według kolejności zgłoszeń na Kongres.

warsztaty - kongres tutoringu 2017

 

Tutoring akademicki w teorii i praktyce

W module tym wystąpią teoretycy oraz praktycy tutoringu akademickiego. Zostaną zaprezentowane badania dotyczące tej metody oraz przykłady dobrych praktyk i wdrożeń tutoringu na uczelniach. Po prezentacji odbędzie się sesja pytań od uczestników, którzy będą mogli dowiedzieć się więcej o praktycznym funkcjonowaniu i wdrażaniu tej metody w kontekście akademickim oraz porozmawiać z praktykami tutoringu.

Program panelu:

  • dr Beata Karpińska-Musiał (UG) i dr Agnieszka Dziedziczak Foltyn (UŁ) – Instytucjonalna percepcja i implementacja tutoringu akademickiego w uczelni wyższej – doniesienia z pola badań
  • prof. Ryszard Koziołek (UŚ) – Kryzys i korekty tutoringu w Kolegium Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych Uniwersytetu Śląskiego
  • dr Piotr Dardziński (Sekretarz Stanu, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego)
  • dr Anita Zarzycka (Uczelnia Łazarskiego) – Program Honorowy jako przykład dobrej praktyki tutorskiej na uczelni wyższej.
  • dyskusja z udziałem audytorium

Moderatorem panelu będzie dr Grzegorz Grzegorczyk


Dobre praktyki i przykłady wdrożeń tutoringu szkolnego

W ramach prezentacji dobrych praktyk tutorskich wystąpią przedstawiciele instytucji i placówek, które z powodzeniem stosują w swojej pracy metodę tutoringu na różnych poziomach edukacyjnych. Po prezentacji odbędzie się sesja pytań od uczestników, którzy będą mogli dowiedzieć się więcej o praktycznym funkcjonowaniu i wdrażaniu tej metody oraz porozmawiać z praktykami tutoringu.

Zachęcamy do udziału przede wszystkim dyrektorów i nauczycieli, którzy pierwszy raz spotykają się z metodą tutoringu oraz tych, którzy chcieliby dowiedzieć się, jak wdrożyć tutoring do swojej placówki.

Dobre praktyki tutorskie prezentować będą:

  • Joanna Godlewska, Anna Jędrzejczyk, Mateusz Majewski (Zespół Szkół nr 6 z Wrocławia – szkoły ponadgimnazjalne)
  • Maciej Winiarek (Gimnazjum Thinking Zone z Gdańska)
  • Izabela Pilecka-Lasik (Zespół Szkół Społecznych nr 1 im. św. Urszuli Ledóchowskiej w Poznaniu STO – szkoła podstawowa i gimnazjum)
  • Ewa Przetakiewicz (Zespół Szkół nr 7 z Kalisza – szkoła podstawowa i gimnazjum)
  • Tatiana Shvets (Szkoła „Ateny” w Kijowie – Ukraina)

Moderatorem panelu i dyskusji po prezentacjach będzie Krzysztof Słaboń


 dr Jacek Francikowski – Gry planszowe w edukacji

Sugerowany poziom edukacyjny: każdy

Udział w warsztacie nie wymaga wcześniejszej wiedzy o tutoringu.

Opis:

Od dłuższego czasu możemy obserwować niesamowity rozkwit gier planszowych. Skutecznie konkurują one z cyfrową rozrywką o czas i uwagę wszystkich grup wiekowych gromadząc ich razem przy planszy. Oferują one dozę napięcia, emocji, oraz interakcji społecznych, których tak bardzo potrzebujemy. Dlatego też wydają się świetnym narzędziem edukacyjnym do rozwijania różnorodnych kompetencji i umiejętności.

Spotkanie będzie miało formę warsztatową. W trakcie uczestnicy zapoznają się z:

  • grami planszowymi oraz dydaktycznymi narzędziami analogowymi
  • rodzajami gier
  • możliwościami gier i zasadnością ich wykorzystania
  • sposobami na stworzenie własnej gry

 


Joanna Gardynik – Psychologia dla nauczycieli i tutorów

Sugerowany poziom edukacyjny: szkolny

Udział w warsztacie nie wymaga wcześniejszej wiedzy o tutoringu.

Opis:

Nauczyciel i tutor nie musi być psychologiem, ale podstawowa wiedza z tego obszaru może okazać się przydatna, jeśli nie niezbędna. Zapraszam na interaktywny wykład z elementami warsztatu, w czasie którego dotkniemy tematów z dwóch obszarów. Po pierwsze, psychologii poznawczej – porozmawiamy o tym, jak działa pamięć i inne procesy poznawcze uczniów, a także nauczycieli i jakie przynosi to skutki w codziennym funkcjonowaniu na lekcji. Drugim obszarem naszego zainteresowania będzie psychologia rozwojowa – skupimy się na tym, jakie trudności i potrzeby pojawiają się w procesie rozwoju ucznia i co to dla nas – nauczycieli i tutorów oznacza w praktyce. Zapraszam serdecznie!


 

dr Grzegorz Grzegorczyk – Być jak Sokrates, czyli uwolnij potęgę pytań

Sugerowany poziom edukacyjny: każdy

Udział w warsztacie nie wymaga wcześniejszej wiedzy o tutoringu.

Opis:

Każdy z nas od najmłodszych lat zadawał pytania, właściwie o wszystko. To była nasza droga do odkrywania tego świata, trochę na skróty, poprzez doświadczenie innych, a trochę z braku innych, skuteczniejszych naturalnych narzędzi poznania. Większość z nas jednak w końcu przestawała pytać, słysząc zniecierpliwiony głos dorosłych. „Skończ już z tymi pytaniami!” A gdy sami stajemy się dorosłymi zaczynamy też w końcu wierzyć, że nie trzeba pytać: w końcu wiemy już wszystko, co trzeba. Tymczasem… co jest bardziej naturalne niż stawianie pytań?

Podczas naszego spotkania będę zachęcał Cię do powrotu do dobrej praktyki z dzieciństwa, do ponownego odkrycia Potęgi Pytań. Doświadczył tego choćby Sokrates, który z metody naukowego dociekania poprzez stawianie pytań uczynił tak potężne narzędzie, że został zgładzony przez swoich przeciwników. Jak widzisz, z pytaniami też trzeba umieć się obchodzić. Dlatego celem warsztatu i seminarium będzie, a jakże, próba odpowiedzi na pytanie: Jak i o co pytać, aby stale podnosić jakość mojego życia we wszystkich jego obszarach?

Oprócz tego usłyszysz następujące pytania i (mam nadzieję) odpowiedzi na nie:

  • Kiedy pytać i po co pytać?
  • Jakie są parametry „dobrego” pytania?
  • Czym różni się MP od MO?
  • Jaka jest różnica między dobrymi i złymi pytaniami?
  • Dlaczego czasami boimy się zadawać pytania?
  • Dlaczego czasami nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie?
  • Czy rzeczywiście nie ma głupich pytań (jak głosi obiegowa opinia)?
  • Co to są pytania transformujące?

Jako bonus i przykład potęgi pytań dostaniesz ode mnie sprawdzone pytanie, które będzie mogło odmienić Twoje związki z ludźmi tak, że staną się one zdrowsze, bardziej wartościowe i satysfakcjonujące.

Dodatkowo, podczas warsztatu będziesz miał/a okazję popracować pytaniami i w pełni doświadczyć potęgi niektórych z nich. Kto wie, może nawet wyjdziesz z pewnymi odkryciami?

Tak, czy inaczej, zapraszam Cię do fascynującego i poruszającego świata pytań, z potęgi których i Ty możesz już teraz zacząć korzystać.

UWAGA: Warsztat Potęga Pytań nie jest przeznaczony dla osób, które już wszystko wiedzą, unikają trudnych tematów i twórczego niepokoju , chcą mieć „święty spokój”, szukają łatwych i szybkich rozwiązań, potrzebują innych ludzi, żeby podali im rozwiązanie problemu.

NOTA TRENERSKA: to zaproszenie i treść tego warsztatu jest owocem pytań, które Autor zadał sobie i innym ludziom.


 

Dominika Hofman-Kozłowska – Narzędzia cyfrowe do interakcji z grupą

Sugerowany poziom edukacyjny: każdy

Udział w warsztacie nie wymaga wiedzy o tutoringu.

Opis:
Jak pracować z „cyfrowymi tubylcami”? Jakie narzędzia i metody stosować? 
Na to pytanie spróbujemy odpowiedzieć w trakcie warsztatów. 
Nauczyciele otrzymają zbiór praktycznych wskazówek i rozwiązań do wykorzystania w pracy z uczniami.
 
Spotkanie będzie miało formę warsztatową. W trakcie, uczestnicy zapoznają się z:
  • narzędziami cyfrowymi do tworzenia quizów dla klas, grup ćwiczeniowych i wykładowych,
  • narzędziem do interakcji z grupą w trakcie lekcji lub wykładu,
  • cyfrowymi mapami myśli,
  • cyfrowymi bazami wiedzy dopasowanymi do różnych przedmiotów,
  • metodami, które pozwalają dobrze zaplanować proces edukacyjny (odwrócona klasa, koncepcja nauki przez doświadczenie).
Nauczyciele będą też mieli szansę poczuć się przez chwilę jak prawdziwi „cyfrowi tubylcy”. Zapraszam!
Podczas warsztatów przydatny będzie laptop lub smartfon, aby bezpośrednio zapoznać się z prezentowanymi narzędziami.

Piotr Jaworski – Krótki kurs wychodzenia z siebie. Zmiana pozycji percepcyjnej jako narzędzie tutora

Sugerowany poziom edukacyjny: każdy

Udział w warsztacie wymaga wiedzy o tutoringu.

Opis:

Ile razy już słyszałaś/eś te słowa: „Spójrz na to z boku” lub „Gdybym był na Twoim miejscu to…”. Rzeczywiście, ocena danej sytuacji z innej perspektywy pozwala bardzo często znaleźć najlepsze rozwiązanie. Gdy spowodujemy, że nasz podopieczny oderwie się od samego siebie, będzie potrafił widzieć, rozumieć, a nawet czuć dużo więcej. Wykorzystanie tego w pracy tutorskiej pozwala na osiąganie bardzo dobrych i szybkich wyników. Jednak czy zmiana pozycji percepcyjnej to rzadki dar, którym dysponują nieliczni? Czy też raczej umiejętność, której można się nauczyć i włączyć do arsenału narzędzi tutorskich? Odpowiedź jest jednoznaczna: zmiana pozycji percepcyjnej to umiejętność, którą można opanować. Bez wątpienia pomogą w tym praktyczne warsztaty, których podstawowym celem będzie prezentacja najlepszych technik i narzędzi wykorzystywanych w tym zakresie.

Warsztat będzie miał charakter bardzo praktyczny. Uczestnicy będą mieli okazję nie tylko poznać, ale także wypróbować narzędzia tutoringowe dotyczące zmiany pozycji percepcyjnej. Uczestnictwo w warsztacie pozwoli Ci odpowiedzieć miedzy innymi na następujące pytania:

  • W jakim celu dokonywać zmiany pozycji percepcyjnej?
  • Jak i kiedy stosować zmianę pozycji percepcyjnej w tutoringu?
  • Jakie narzędzia tutoringowe pozwolą osiągnąć najlepsze efekty?

 


 

dr Ewa Korulska – Na skrzyżowaniu dróg. Tutoring jako sposób bycia

Sugerowany poziom edukacyjny: dyrektorzy szkół, nauczyciele szkół średnich i nauczyciele akademiccy

Udział w warsztacie nie wymaga wiedzy o tutoringu.

Opis:

Warsztat adresowany jest do nauczycieli akademickich i nauczycieli szkół średnich oraz dla dyrektorów szkół. Do tych, którym bliskie jest myślenie o podopiecznym jako o osobie, której towarzyszy w rozwoju.  Nie muszę być tutorem, żeby myśleć jak tutor.

Codzienność nauczyciela, czy to na uczelni czy w szkole, to nieustająca interakcja, spotkanie i jeszcze raz spotkanie.  Z uczniami i nauczycielami. Spotkanie z definicji nierówne – podopiecznego z osobą, która zarządza procesem i jest zobowiązana do oceniania postępów i wyników pracy studenta czy ucznia. A w szkole także do oceniania jego zachowania!

Czy mimo to można zbudować relację tutorską, opartą na wzajemnym zaufaniu? Można, a jak to robić, zobaczymy podczas warsztatu. Materiałem wyjściowym będą studia przypadków, które posłużą pokazaniu efektów podejścia tutorskiego do konkretnych, bardzo różnych podopiecznych, zarówno młodzieży jak dorosłych.

Zobaczymy też, jak postawa tutorska szefa zespołu wpływa na pracę tego zespołu (nauczycielskiego, uczniowskiego). Poznamy również trudności i zagrożenia.

Korzyści dla uczestników:

  • Zobaczymy, jak atrakcyjne perspektywy otwiera postawa tutorska, zarówno przed nauczycielem jak uczniem.
  • Nie uzyskamy jednej recepty dla wszystkich. Każda z uczestniczek i każdy  z uczestników będzie mieć okazję do wypracowania własnych narzędzi, pomocnych w codziennych i niecodziennych spotkaniach z podopiecznymi.
  • Zdobędziemy wskazówki, które pomogą budować indywidualną, tutorską relację z osobami o różnych cechach i potrzebach. Zapraszam do wspólnej refleksji i wymiany doświadczeń.

 


dr Agnieszka Kowalkowska – Aby pierwsze było pierwsze: o wyznaczaniu priorytetów i zarządzaniu sobą w czasie

Sugerowany poziom edukacyjny: dla nauczycieli akademickich

Udział w warsztacie nie wymaga wcześniejszej wiedzy o tutoringu.

Opis:

Dla kogo jest ten warsztat? dla nauczycieli akademickich zaangażowanych w różne aktywności (tutoring, dydaktyka, praca naukowa, doskonalenie po pracy, udział w konferencjach naukowych czy kongresie tutoringu) i wciąż będących w nie-do-czasie.

Co dostaniesz? Wiedzę i narzędzia do porządkowania rzeczy ważnych i mniej ważnych, wyznaczania celów i priorytetów oraz zarządzania sobą w czasie.

Po co? By uporządkować swoje cele, przeorganizować i jak najefektywniej wykorzystywać czas.

Otrzymane narzędzia można następnie wykorzystać na tutorialach ze studentami – szczególnie w pracy z tymi, którzy nie wywiązują się ze swoich zadań i nie dotrzymują terminów .

 


dr Beata Master – Tutoring kariery, czyli o tym jak skutecznie projektować ścieżkę kariery (także swoją) w świecie zmian

Sugerowany poziom edukacyjny: każdy

Udział w warsztacie nie wymaga wcześniejszej wiedzy o tutoringu.

Opis:

Pozwól, że zadam dwa pytania:

  1. Czy rzuciłbyś/rzuciłabyś swoją pracę gdybyś wygrał/a 1 mln złotych?

Takie pytanie, w jednym z badań, zadano dorosłym Polakom. 20% z nas odpowiedziało, że żyłoby z odsetek, duża część odważyłaby się wreszcie na zmiany w sferze zawodowej, a zaledwie 17% Polaków nadal pracowałoby dla obecnego pracodawcy.

Czy trzeba czekać na milion, aby odważyć się na zmiany w obszarze kariery? A jeśli nie, to co możesz zrobić tu i teraz, aby czuć satysfakcję z tego co robisz? I jak odnaleźć ten obszar rozwoju?

  1. Czy robisz to, co kochasz?

„Rób, co kochasz”. Slogan, który każdy z nas słyszał przynajmniej raz w życiu, choć podejrzewam, że większość z nas słyszy go bardzo często. Ile jest w nim prawdy i jak rzeczywiście sprawić, aby nabrał on konkretnego znaczenia w naszym życiu i dla ludzi, z którymi pracujemy, inspirujemy, uczymy?

Zapraszam na warsztat, podczas którego zobaczysz, jak skutecznie projektować karierę swoją i swoich podopiecznych.

CO SIĘ WYDARZY?

  • Dowiesz się, dlaczego testy diagnostyczne to za mało i co w zamian
  • Zatrzymamy się na tym, jak budować postawę uporu i determinacji w czasach epidemii „słomianego zapału”, czyli jak skutecznie budzić motywację do działania.
  • Spojrzymy na przekonania, które blokują drogę do spełnienia zawodowego i na sposób radzenia sobie z nimi.

                                                                                 


Paweł Mazanka – Jak określić, czy praca tutora jest efektywna? Wskaźniki efektywności pracy pedagogicznej

Sugerowany poziom edukacyjny: szkolny i akademicki

Udział w warsztacie nie wymaga podstawowej wiedzy o tutoringu.

Opis: 

Cel: Stworzenie narzędzia służącego do pomiaru jakości pracy tutorskiej.

Po czym poznać, że tutorial zmierza we właściwym kierunku? Jakie czynniki towarzyszące procesowi wpływają na jego efektywność? Co sprzyja osiąganiu celów po stronie tutee, a co po stronie tutora? Jakiego rodzaju narzędzi potrzebujemy w procesie tutoringu? W jaki sposób mogę mierzyć efektywność tutorialu? Na te i inne pytania odpowiemy sobie podczas warsztatu Jak określić, czy praca tutora jest efektywna? Wskaźniki efektywności pracy pedagogicznej. Podczas zajęć podejmiemy też próbę zaplanowania procesu rozwojowego tutora. Wskażemy też na ograniczenia niektórych metod pomiaru.


Magdalena Niemczuk-Kobosko, Iwona Kiwerska – Dwoje uszu, jedne usta czyli dlaczego warto najpierw słuchać, a potem mówić.

Sugerowany poziom edukacyjny: każdy

Udział w warsztacie nie wymaga wiedzy o tutoringu.

Opis: 

  • Dlaczego czasem tak trudno nam się dogadać?
  • Co sprawia, że niektórzy są dobrymi słuchaczami?
  • Czy można nauczyć się słuchania?

Podczas warsztatu poznamy nawyk 5 „Najpierw staraj się zrozumieć, a potem być zrozumiany” czyli nawyk komunikacji empatycznej.

  • Jak nie sondować, nie doradzać, nie interpretować i nie oceniać
  • Jak budować zaufanie słuchacza
  • Jak zadawać pytania uściślające
  • Jak zyskać zrozumienie okazując szacunek rozmówcy
  • Jak skutecznie stosować komunikat „ja”

Warsztaty poprowadzą Iwona Kiwerska i Magda Niemczuk-Kobosko z firmy FC EDU, trenerki i entuzjastki skutecznej edukacji.


dr Magdalena Rokicka – Biologiczne science fiction czy prawda o najnowszych osiągnięciach w nauce? Czyli jak pracować z wartościami w świecie technizacji?

Sugerowany poziom edukacyjny: szkolny (gimnazjum, liceum) i akademicki

Udział w warsztacie nie wymaga wiedzy o tutoringu.

Opis: 

Współczesna rzeczywistość konfrontuje nas z wieloma dylematami związanymi z szybkim rozwojem szeroko pojętej technizacji m.in. w dyscyplinach takich jak medycyna, genetyka czy biotechnologia. Odkrycie w 1953 roku budowy cząsteczki DNA stało się precedensem nie tylko dla genetyków, ale wywołało szeroką dyskusję również wśród prawników i filozofów. Rok później miała miejsce pierwsza transplantacja nerki, w 1967 roku transplantacja serca. W 1968 roku opracowano harwardzkie kryteria śmierci mózgowej, w 1996 roku rodzi się owca Dolly, w 1998 roku uzyskano ludzkie komórki macierzyste. Odkrycia te otworzyły przed nami wiele nowych możliwości, dając nadzieję na znaczący postęp w naukach biologicznych i medycznych. Nie można jednak nie zauważyć, że postęp ten stawia nas również w obliczu nieznanych dotąd pytań i dylematów związanych z wykorzystaniem nowo zdobytej wiedzy i związanych z nią możliwości.

W pracy tutorskiej niezbędne jest kształtowanie umiejętności dokonywania przez ucznia refleksji i oceny otaczających go zjawisk. Bioetyka jest dziedziną, w której taka postawa jest szczególnie ważna.

Celem warsztatu będzie zastanowienie się nad pytaniem, czy potencjalne korzyści naukowe oraz terapeutyczne mogą usprawiedliwić użycie wszystkich środków do osiągnięcia zamierzonych celów. Uczestnicy będą samodzielnie brali udział w refleksji bioetycznej oraz zapoznają się z przykładowymi narzędziami do wdrożenia w swojej pracy zarówno w szkole  jak i na uczelni. Dla chcących wdrożyć wszystkie tematy w szkole będzie możliwe zakupienie w niższej cenie zestawu książki i gotowych scenariuszy bioetycznych.

Zapraszam serdecznie!


Krzysztof Słaboń – Zmiany. Przygotuj się na to, co nieuniknione

Sugerowany poziom edukacyjny: każdy

Udział w warsztacie nie wymaga wcześniejszej wiedzy o tutoringu.

Opis:

Zmiana to stały element życia. Przez zmiany przechodzimy indywidualnie, przechodzą przez nie nasze organizacje, w tym szkoły i uniwersytety. Niektóre z nich inicjujemy sami, a czasem podlegamy zmianom, które powoduje ktoś inny. Niezależnie od źródła, zmiana jest procesem, na którego jakość i skuteczność możemy mieć wpływ oraz aktywnie na niego oddziaływać

Zapraszam na praktyczny warsztat, na którym będziemy rozwijać umiejętność zarządzania zmianą – kompetencją ważną nie tylko dla liderów.

W trakcie warsztatów uczestnicy poznają klasyczny model zarządzania zmianą autorstwa Johna P. Kottera, na podstawie którego każdy będzie mógł przeanalizować swoją sytuację i zaplanować praktyczne działania.


Luiza Weder – Motyw podróży bohatera jako narzędzie pracy tutorskiej

Sugerowany poziom edukacyjny: każdy

Udział w warsztacie wymaga wcześniejszej wiedzy o tutoringu.

Opis:

Od wieków towarzyszą nam historie o wyzwaniach podejmowanych przez bohaterów i o drodze, którą muszą pokonać by zrealizować postawiony przed nimi, transformujący cel. Joseph Campbell- mitoznawca, pisarz i myśliciel, stworzył koncepcję monomitu, w której zauważa, że historie o bohaterskich podróżach, tych dawnych i tych współczesnych, bazują często na uniwersalnym, wspólnym „szkielecie”, tzn. etapach, które bohater pokonuje, aby spełnić swój cel i dokonać zmiany.

Motyw podróży bohatera jest stosowany w bajkach, książkach, filmach, grach komputerowych, a nawet reklamach. Może być także z powodzeniem wykorzystywany w tutoringu przy projektowaniu celu podopiecznego, określaniu posiadanych zasobów, obserwacji możliwych zagrożeń i wizualizowaniu drogi realizacji. Wykorzystanie tej koncepcji daje podopiecznemu możliwość spojrzenia na własne życie i wyzwania z perspektywy podróży bohatera. Ma to potencjał energetyzujący, wzmacniający, zachęcający do działania i normalizujący ewentualne niepokoje.

Podczas warsztatów poznasz cykl podróży bohatera oraz sposoby, jak ten motyw wykorzystać w pracy tutorskiej z podopiecznymi. Na warsztatach opracujesz również mapę swojej własnej podróży ku zmianie… Zapraszam!


Maciej Winiarek – Uczymy myślenia, czyli narzędzia TOC dla ucznia

Sugerowany poziom edukacyjny: każdy

Udział w warsztacie nie wymaga wcześniejszej wiedzy o tutoringu.

Opis:

Myślenie krytyczne uważane jest dziś za kompetencję nr 1 w XXI w – niezbędna podczas edukacji szkolnej, niezbędna w pracy zawodowej i życiu osobistym. Czy potrafimy myśleć krytycznie? Czy byliśmy tego nauczani w szkole? Czy potrafimy teraz nauczać nasze dzieci, uczniów? Jeśli nie, to może warto nauczyć się myślenia dla siebie jak i naszych dzieci i uczniów

Jest wiele sposobów, aby rozwinąć w sobie myśliciela krytycznego – każdy może to zrobić. Są też konkretne metody, narzędzia do rozwoju myślenia krytycznego.

Zapraszam na warsztaty, podczas których zaprezentuję narzędzia TOC (z ang. Teoria Ograniczeń). Poznacie trzy, bardzo uniwersalne narzędzia, dzięki którym Ty oraz każde dziecko zacznie myśleć na wyższym poziomie:

  • Przetwarzać skutecznie informacje
  • Odróżniać fakty od opinii
  • Tworzyć związki przyczynowo-skutkowe
  • Tworzyć hipotezy i potrafić obronić je logicznie
  • Znajdować kreatywne rozwiązania
  • dostrzegać potrzeby swojej i innych ludzi
  • rozwiązywać każdy konflikt na zasadzie „wygrana-wygrana”
  • planować i skutecznie realizować swoje cele, projekty, marzenia

Brzmi zbyt pięknie, aby było prawdziwe?

Przyjdź i przekonaj się, że to wszystko jest możliwe.

Dodatkowy bonus dla tutorów – to narzędzia, dzięki którym twoja praca będzie jeszcze bardziej skuteczna, a twój podopieczny jeszcze szybciej stanie się świadomym i skutecznym człowiekiem.


Michał Wroński –  Co zrobić, aby chciało nam się chcieć?

Sugerowany poziom edukacyjny: każdy

Udział w warsztacie nie wymaga wcześniejszej wiedzy o tutoringu.

Opis:

Co nas dzisiaj motywuje do pracy, skąd bierzemy siłę i energię do działania? Co to znaczy być „proaktywnym”? Dlaczego „autonomia” jest składnikiem większości „nowych” systemów motywacyjnych? Czego potrzeba, aby powiedzieć „lubię swoją pracę”?
Na te i inne pytania będziemy szukać odpowiedzi podczas warsztatu. Poznamy teorie zarządzania dotyczące motywowania oraz przyjrzymy się przykładom inspirujących liderów. Następnie przeanalizujemy, jak w ostatnich dziesięcioleciach zmieniały się systemy motywacyjne. Zastanowimy się, czy pokolenie Y, które obecnie zaczyna dominować na rynku pracy potrzebuje innych motywatorów niż wcześniejsze pokolenie X. Przeanalizujemy również kilka technik nauczania zalecanych wobec pokolenia Y. Sprawdzimy, jakie efekty niesie rywalizacja oraz stosowanie systemów kar i nagród. Tematy motywacji i proaktywności będziemy rozpatrywać zarówno kod kątem indywidualnych potrzeb uczestników warsztatu, jak i potrzeb zespołowych.