Prelegenci

Sylwetki prelegentów i prowadzących warsztaty V Kongresu Tutoringu:

Natalia Boszczyk – absolwentka filologii polskiej i psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła także Szkołę Trenerów Młodzieżowych Grupy TROP. Na co dzień uczy języka polskiego, pełni funkcję tutora w liceum, prowadzi zajęcia z psychoedukacji i jest mentorem w kursach internetowych Centrum Edukacji Obywatelskiej. Swoimi doświadczeniami i refleksjami dzieli się w sieciowych publikacjach, między innymi na swoim blogu EduJutro. Jej codzienność wypełnia „bycie z” młodymi ludźmi odmieniane na różne sposoby – od uważnego, empatycznego słuchania po stawianie prawdziwych wyzwań. Ma poczucie, że szkoła/lekcje/nauka są tylko pretekstem do tego, by być razem i odkrywać innych oraz siebie na poziomie zupełnie uniwersalnym. W życiu osobistym wkłada „serce i umysł” w tworzenie cudownego domu dla trójki dzieci i wspaniałego męża. Co dzień na nowo czerpie z życia Przyjemność.

piotr-czekierda-duzePiotr Czekierda – założyciel Collegium Wratislaviense. Promotor tutoringu i mentoringu oraz dobrego przywództwa. Tutor i certyfikowany trener biznesu (Pracownia Psychologiczna Elżbiety Sołtys Jan Robert Sołtys/Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości). Zainicjował pierwsze programy tutorskie we Wrocławiu i w kilku innych miastach. Projekty edukacyjne realizował zarówno w Polsce, jak i za granicą, m.in. we Francji, Niemczech, Litwie, Izraelu, Słowenii. Z wykształcenia jest politologiem, studiował także filozofię i biznes, jest absolwentem Uniwersytetu Wrocławskiego oraz IESE Business School w Barcelonie.  W czasach szkolnych zajmował się teatrem, w czasie studiów pracował jako dziennikarz, a także wolontariusz służąc dzieciom i młodzieży z trudnych dzielnic. Jako pracownik Domu Spotkań im. Angelusa Silesiusa rozwinął działy edukacji obywatelskiej oraz współpracy z krajami bloku wschodniego, został laureatem Nagrody Głównej Pro Publico Bono dla Najlepszej Lokalnej Inicjatywy Edukacyjnej. W latach 2006 – 2008 był tutorem Programu Liderzy PAFW realizowanego przez Stowarzyszenie „Szkoła Liderów”. Był inspiratorem powołania Kolegium Tutorów, które pozostawił swoim współpracownikom. Jego pasją są jazz, poezja, podróże i koszykówka. Wolontariusz Inicjatywy Tato.net oraz Akademii Familijnej. Prywatnie żonaty, tato trójki dzieci.

joanna psyik

Joanna Gardynik – tutorka, trenerka i superwizor w Collegium Wratislaviense. Na co dzień psycholog szkolny w jednej z gliwickich szkół. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Opolskim, a także Coaching na Wyższej Szkole Bankowej, obecnie podnosi swoje kwalifikacje na Politechnice Śląskiej. W 2014 roku uzyskała akredytację w International Coach Federation (ICF) na poziomie Associated Certified Coach (ACC). Posiada doświadczenie pracy z różnorodnymi grupami (młodzież, studenci, nauczyciele, seniorzy, osoby zagrożone wykluczeniem społecznym). Prywatnie żona Ziemowita, fanka górskich i nizinnych wycieczek i eksperymentów kulinarnych.

 

grzegorz_grzegorczykdr Grzegorz Grzegorczyk – Trener i superwizor tutorów w Collegium Wratislaviense, wykładowca Uniwersytetu Gdańskiego, edukator i szkoleniowiec dla Cambridge ESOL oraz Wydawnictwa Szkolnego PWN, w przeszłości metodyk i mentor nauczycieli w kilku szkołach w Gdańsku oraz w szkole językowej w Bristol. Jako certyfikowany tutor Collegium Wratislaviense praktykuje metody edukacji spersonalizowanej w środowisku akademickim oraz prowadzi superwizje dla innych tutorów. Grzegorz jest też certyfikowanym coachem i trenerem. Swoje kompetencje rozwija(ł) pod okiem najlepszych trenerów w Polsce. W pracy trenera i coacha łączy swoje wykształcenie językowo-pedagogiczne, wiedzę z dziedziny psychologii, doświadczenie i wiedzę metodyczną oraz swoje dotychczasowe doświadczenie nauczycielskie. Obszary szkoleniowe bliskie Grzegorzowi, to te związane ze sferą rozwoju, motywacji i poczucia satysfakcji w pracy zawodowej i życiu osobistym. Te tematy porusza w swoich cyklicznych artykułach do Edukacji Pomorskiej, periodyku wydawanego przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku

Bogusław Janiszewski (ten po prawej). Z wykształcenia polonista, trener. Absolwent studiów MBA. Całe swoje zawodowe życie poświęcił rozwijaniu niepublicznej edukacji. Jest przekonany, że świat da się zmienić na lepsze i należy to robić poprzez zmienianie szkoły. Obecnie intensywnie zaangażowany w rozwój Spark Academy – progresywnej, niepublicznej szkoły podstawowej i średniej w Poznaniu. Wierzy w edukację spersonalizowaną, dlatego w Sparku zajmuje się wdrażaniem narzędzi związanych z tutoringiem oraz metod projektowych. Autor popularnonaukowych książek dla młodzieży, poświęconych ekonomii i polityce. Właśnie na rynku pojawił się kolejny jego tytuł: “Mózg. To o czym dorośli ci nie mówią”. Raport FRIS określa go jako Wizjonera Entuzjastę, który jest: “…kreatywny, wrażliwy i ciekawy świata, łatwo go zainspirować. Potrafi łatwo korzystać z wyobraźni i tworzyć nowe pomysły lub idee.” Prywatnie mąż i trudny ojciec dwójki wyjątkowych dzieci.

Piotr Jaworski – Tutoring, mentoring i coaching w cudowny sposób łączy wszystkie jego doświadczenia zawodowe. Jako wieloletni audytor (CGAP, Min. Fin) potrafi słuchać i rozumieć. Jako doświadczony trener (grubo ponad 4000 godzin szkoleń) wie jak ważna jest „dobra chemia”. Natomiast przekonanie o tym, że rada jest dobra tylko wtedy gdy pasuje do klienta lub podopiecznego, to jego własne doświadczenie jako konsultanta (m.in. ekspert Komisji Europejskiej). Praca w korporacji, w sektorze publicznym i pozarządowym pozwala mu dobrze rozumieć osoby o różnym doświadczeniu. Natomiast doświadczenie spełnionego męża, taty oraz człowieka, który zamienia swoje życiowe pasje w działanie, pozwala mu dobrze rozumieć tych, którzy szukają równowagi między życiem zawodowym i prywatnym.

 

beata_musialdr Beata Karpińska-Musiał – anglistka, pedagog, tutor i wykładowca akademicki, inicjator i kierownik projektu IQ – wdrożenia tutoringu na Uniwersytecie Gdańskim. W 2010 roku uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Pasjonatka dydaktyki w jej różnych wydaniach. Od 2004 roku zatrudniona jako adiunkt w Instytucie Anglistyki i Amerykanistyki. Zainteresowania badawcze realizowane poprzez udział w kilkudziesięciu już konferencjach krajowych i zagranicznych oraz tematyczne publikacje dotyczą pedagogiki międzykulturowej, teorii języka i kultury jako elementów kształcenia nauczycieli, roli językoznawstwa stosowanego i krytycznej analizy dyskursu w komunikacji między-kulturowej, edukacji spersonalizowanej i autonomii w dydaktyce. W najnowszych badaniach zajmuje się kreatywnością i refleksyjnością nauczycieli języków obcych, oraz rolą pedagoga w obliczu zmiany w edukacji, zwłaszcza w kontekście wprowadzanej od 2012 roku reformy szkolnictwa wyższego w Polsce.
Certyfikowany tutor akademicki, absolwentka STA Collegium Wratislaviense, odkrywa kolejne tajniki mistrzostwa dydaktycznego szkoląc kadry akademickie i nauczycieli w zakresie tutoringu naukowego.
Prywatnie jest globtroterką, mężatką i szczęśliwą mamą trzech synów, wiecznie zainspirowaną dynamiką ich wzajemnych relacji między sobą oraz ze światem. Kocha Morze Bałtyckie, więc chwilowo nie planuje opuszczać Trójmiasta.

 

Piotr Kociołek – Założyciel i partner w Lee Hecht Harrison DBM Polska i TTX Institute. Piotr Kociołek (59 lat) ma 34 lata praktyki zawodowej, w tym 16 lat na stanowiskach menedżerskich oraz 18 lat w coachingu zespołowym i indywidualnym oraz edukacji dorosłych.
Były szef MultiBanku oraz dyrektor personalny w mBanku i MultiBanku (BRE Bank, Grupa Commerzbank). Opracował i z sukcesem wdrożył kodeks wartości korporacyjnych BRE Banku oraz oparty na nim system rozwoju i oceny personelu. Wprowadził executive coaching oraz nowatorski peer-to-peer coaching w MultiBanku, tworząc kulturę zarządzania i doskonalenia poprzez coaching. Założyciel i pierwszy prezes taniej linii lotniczej Centralwings; były szef firmy budowlanej i dyrektor generalny duńskiej firmy motoryzacyjnej w Polsce.
Absolwent International Faculty Program (IESE Business School, Barcelona), Co-Active Coaching Academy (Coaches Training Institute), Team Coaching Intensive (Team Coaching International), podyplomowych studiów konsultingu i studiów bankowości (Szkoła Główna Handlowa) i trenerów grupowych (Laboratorium Psychoedukacji, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej); certyfikowany praktyk MBTI, SHL i metody Thomas.
Ukończył szkolenia w Polsce, Stanach Zjednoczonych (AMA, ASTD) i Wielkiej Brytanii (CIPD) z zakresu doradztwa w zarządzaniu, coachingu i pracy z zespołami ludzi. Szkolony w coachingu metodą GROW bezpośrednio przez Sir John Whitmore’a, wybitny międzynarodowy autorytet w zakresie coachingu.
Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych dla coachów i mentorów (Laboratorium Psychoedukacji, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie). Rozwinął ofertę LHH Polska w zakresie rozwoju przywództwa; przez 8 lat kierował programem rozwoju i superwizji coachów.

 

beata-master2-duzedr Beata Master – certyfikowany trener rozwoju interpersonalnego, coach, prezes Fundacji „Pracowania Jutr“ i koordynator projektów, autorka publikacji, strategii, programów rozwojowych, edukacyjnych oraz naukowych, specjalista w zakresie pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania dla firm i podmiotów publicznych. W ramach Programu „Akademii Liderów” Fundacji Świętego Mikołaja pracuje z młodzieżą jako tutor. Prowadzi szkolenia, warsztaty, wykłady, treningi rozwojowe, coaching dla przedstawicieli firm, organizacji pozarządowych, instytucji publicznych (w tym szkół i uczelni wyższych), osób indywidualnych (łącznie ponad 1000 godzin doświadczenia). Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie doradztwa zawodowego i funduszy europejskich, zdobyte w Funduszu Górnośląskim S.A. w Katowicach, Regionalnym Ośrodku EFS, Uniwersytecie Śląskim oraz w Punkcie Informacyjnym Komisji Europejskiej – Europe Direct Katowice. Pracuje z młodzieżą, dorosłymi i seniorami.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego i doktor w zakresie nauk społecznych. Ukończyła Szkołę Trenerów Ekonomii Społecznej w Katowicach, Akademię Coachingu Coaching People w Katowicach, Jagiellońską Kuźnię Dyplomatów.

 

Paweł Mazanka – zajmuje się tutoringiem, nauczaniem oraz zarządzaniem szkołami od 2005 roku. Zrealizował ponad 2000 godzin procesów tutoringowych, pracując z rodzicami, pedagogami, menadżerami i uczniami. Od 2014 roku zajmuje się psychoterapią oraz szkoleniami zarządzających przedsiębiorstwami. Praktykę zawodową łączy z teoriami proponowanymi przez Druckera, Coveya, Sengego i Maxwella. Jego doświadczenie obejmuje ponad 1800 godzin szkoleń w zakresie rozwoju kompetencji wychowawczych dla rodziców, psychologów, pedagogów oraz zarządzających organizacjami.
Paweł jest absolwentem filozofii i pedagogiki na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Ukończył kursy i szkolenia: podstawy psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji, Szkołę Tutorów Collegium Wratislaviense oraz serię szkoleń w zakresie zarządzania instytucjami edukacyjnymi. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz Sekcji Naukowej Psychoterapii.
W swojej karierze zawodowej miał szczęście poznać wielu mądrych, uczciwych, przedsiębiorczych i szlachetnych ludzi, którzy nieustannie go inspirują, a te inspiracje chce przekazywać innym. Wolne chwile spędza tańcząc w zespole tańca ludowego, spotyka się z ludźmi, pływa i jeździ motocyklem. Jest wielbicielem literatury klasycznej.

 

Magdalena Niemczuk-Kobosko – szefowa firmy szkoleniowej FC EDU działającej na licencji FranklinCovey. Od ponad 20 lat związana z edukacją. Wychowawczyni, tutorka, coach, entuzjastka nauczania poprzez opowiadanie ciekawych historii (storytelling). W jednym z najlepszych polskich liceów (2SLO) pełniła rolę pełnomocnika dyrektora do spraw rozwoju szkoły. Była odpowiedzialna za wdrożenie programu tutoringu, czyli indywidualnej pracy z uczniem, oraz systemu przygotowania uczniów do studiów zagranicznych. Współautorka pierwszej w Polsce publikacji na temat tutoringu. Wspiera, inspiruje i rozbudza ciekawość. Najlepiej czuje się jako wychowawca. Zależy jej na tym, 
by w szkole zarówno nauczyciele, uczniowie, jak i rodzice czuli się wartościowi, ważni i potrzebni. Mama dorosłych już córek, żona, przyjaciółka, właścicielka dwóch kotów. Zwolenniczka minimalizmu, lubi coraz mniej mieć, a coraz bardziej być.

Izabela Okrasa – dyrektor Zespołu Edukacyjnego im. Lotników Amerykańskich. Od 9 lat zarządza gimnazjum i liceum. Absolwentka Akademii Przywództwa Liderów Oświaty, Zarządzania Oświatą, biolog i psycholog. Tutor, autor innowacji „Za sterami własnej edukacji, czyli tutoring w szkole” wprowadzonej w Liceum Ogólnokształcącym Niepublicznym nr 43.  Zarówno w pracy, jak i w życiu najważniejszy jest niej człowiek – lubi zamieniać szyfry ludzkiej skomplikowanej natury na zadowolenie, satysfakcję i poczucie spełnienia. W szkole dąży do tego, aby absolwenci nie bali się samodzielnie myśleć, dbać o swoje interesy, realizować pasje i nie zadowalać się „byle czym”. Prywatnie mama trzech córek, pasjonatka fotografii portretowej i aktów, tańczy i trenuję samoobronę.

 

Krzysztof_Slabon_2013_1Krzysztof Słaboń – certyfikowany trener, konsultant i tutor. Metody problemowe wykorzystuje w praktyce trenerskiej. Przeprowadził ponad 2 500 godzin szkoleń dla ponad 100 szkół, firm i organizacji w całej Polsce. Wieloletni dyrektor artystyczny Slot Art Festiwal. Członek zarządu Stowarzyszenia Lokalnych Ośrodków Twórczych. Kilkanaście lat doświadczenia w budowaniu zespołów oraz kierowaniu organizacjami pozarządowymi i biznesowymi. Specjalizuje się we wspieraniu procesów wdrażania programów tutoringowych i mentoringowych w szkołach i firmach (min. Gimnazjum 58 w Poznaniu, Zespół Szkół Integracyjnych we Wrocławiu, Enea Operator, Fressenius Kabi). Ważne dla niego tematy to rozwój człowieka, komunikacja, edukacja spersonalizowana (mentoring i tutoring), myślenie strategiczne i budowanie organizacji uczących się.

Michał Zawadka

–  Twórca i założyciel Mind&Dream – pierwszego i jedynego wydawnictwa w Polsce, ukierunkowanego na rozwój osobisty i społeczny dzieci i młodzieży. Autor i twórca rozwojowych programów warsztatowych dla dzieci i młodzieży oraz szkoleń dla nauczycieli oraz rodziców. Jest gościem licznych festiwali, konferencji edukacyjnych i społecznych. Za swoją działalność był nominowany do Głównej Nagrody za Upowszechnianie Czytelnictwa Polskiej Sekcji ibBY. Tworzy książki w oparciu o warsztatowe spotkania autorskie. Obserwacje potrzeb młodych ludzi, wyzwań i problemów socjologicznych i wychowawczych oraz obcowanie z ogromną grupą rodziców i nauczycieli zamienia w pełne wyobraźni wiersze i formy poradnikowe. Dzięki temu książki odpowiadają na potrzeby społeczne w obszarze wspierania młodych pokoleń w rozwoju, budowania świadomego i zaangażowanego społeczeństwa oraz są wartościową pomocą edukacyjną dla nauczycieli i rodziców. Książki Michała Zawadki rekomendują światowej sławy autorytety m.in. profesor Tony Buzan, Brian Tracy. Popularność autora potwierdza blisko dwieście spotkań z czytelnikami rocznie. Przez cztery lata w jego warsztatach i wykładach wzięło udział ponad trzydzieści tysięcy dzieci i młodzieży oraz grupa ponad piętnastu tysięcy rodziców i nauczycieli. W tym czasie odwiedził ponad osiemset szkół, bibliotek oraz placówek edukacyjnych i kulturalnych. Językiem autora do czytelnika jest język wyobraźni, który kształtował przez czternaście lat pracy na scenach wielu teatrów w Polsce i za granicą.
Na co dzień trener wystąpień publicznych, komunikacji, relacji i sztuki słowa. Mówca inspiracyjno-motywacyjny. Członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. Przemawiał na jednej scenie m.in. obok Jacka Canfielda, Johna C. Maxwella, Briana Tracy’ego, Richarda Denny’ego, Roberta Cialdiniego i wielu innych.
Optymista. Szczęśliwy mąż i zaangażowany tata Matyldy i Makarego.

dr Agnieszka Żur – Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, absolwentka, a następnie pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Autorka publikacji z zakresu przedsiębiorczości organizacyjnej, przedsiębiorczości społecznej oraz edukacji na wyższych uczelniach (zaangażowana społecznie metodyka nauczania, edukacja dla przedsiębiorczości). Koordynator Wydziałowej Indywidualnej Ścieżki Edukacyjnej na UEK, programu opartego na tutoringu. Wieloletnie doświadczenie w nauczaniu przedsiębiorczości, zarządzania oraz metodyki badawczej na wszystkich poziomach edukacji wyższej. Autorka programów nauczania kursów akademickich opartych na metodzie odwróconej klasy i teorii konstruktywizmu społecznego. Certyfikowany trener oraz tutor akademicki. Współautorka kursu MOOC poświęconego zagadnieniom przedsiębiorczości. Research Fellow na Uniwersytecie w Plymouth, Wielka Brytania.