Prelegenci

Sylwetki prelegentów i prowadzących warsztaty V Kongresu Tutoringu:

Natalia Boszczyk – absolwentka filologii polskiej i psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła także Szkołę Trenerów Młodzieżowych Grupy TROP. Na co dzień uczy języka polskiego, pełni funkcję tutora w liceum, prowadzi zajęcia z psychoedukacji i jest mentorem w kursach internetowych Centrum Edukacji Obywatelskiej. Swoimi doświadczeniami i refleksjami dzieli się w sieciowych publikacjach, między innymi na swoim blogu EduJutro. Jej codzienność wypełnia „bycie z” młodymi ludźmi odmieniane na różne sposoby – od uważnego, empatycznego słuchania po stawianie prawdziwych wyzwań. Ma poczucie, że szkoła/lekcje/nauka są tylko pretekstem do tego, by być razem i odkrywać innych oraz siebie na poziomie zupełnie uniwersalnym. W życiu osobistym wkłada „serce i umysł” w tworzenie cudownego domu dla trójki dzieci i wspaniałego męża. Co dzień na nowo czerpie z życia Przyjemność.

piotr-czekierda-duzePiotr Czekierda – założyciel Collegium Wratislaviense. Promotor tutoringu i mentoringu oraz dobrego przywództwa. Tutor i certyfikowany trener biznesu (Pracownia Psychologiczna Elżbiety Sołtys Jan Robert Sołtys/Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości). Zainicjował pierwsze programy tutorskie we Wrocławiu i w kilku innych miastach. Projekty edukacyjne realizował zarówno w Polsce, jak i za granicą, m.in. we Francji, Niemczech, Litwie, Izraelu, Słowenii. Z wykształcenia jest politologiem, studiował także filozofię i biznes, jest absolwentem Uniwersytetu Wrocławskiego oraz IESE Business School w Barcelonie.  W czasach szkolnych zajmował się teatrem, w czasie studiów pracował jako dziennikarz, a także wolontariusz służąc dzieciom i młodzieży z trudnych dzielnic. Jako pracownik Domu Spotkań im. Angelusa Silesiusa rozwinął działy edukacji obywatelskiej oraz współpracy z krajami bloku wschodniego, został laureatem Nagrody Głównej Pro Publico Bono dla Najlepszej Lokalnej Inicjatywy Edukacyjnej. W latach 2006 – 2008 był tutorem Programu Liderzy PAFW realizowanego przez Stowarzyszenie „Szkoła Liderów”. Był inspiratorem powołania Kolegium Tutorów, które pozostawił swoim współpracownikom. Jego pasją są jazz, poezja, podróże i koszykówka. Wolontariusz Inicjatywy Tato.net oraz Akademii Familijnej. Prywatnie żonaty, tato trójki dzieci.

 

dr Tomasz Daroszewski – założyciel szkoły językowej Wrocławska Akademia Języków Obcych, nauczyciel hiszpańskiego w jednym z wrocławskich liceów, tutor. Doświadczenie w pracy z młodzieżą zdobywał m.in. podczas wieloletniej działalności w ZHP oraz w programach tutoringowych w organizacjach pozarządowych. Doktor nauk społecznych i iberysta, jego zainteresowania naukowe ogniskują się wokół filozofii polityki, współczesnej myśli politycznej Hiszpanii i hiszpańskiej mistyki. Prywatnie żonaty, ojciec dwóch synów, w wolnych chwilach planuje kolejne rejsy morskie.

 

Joanna Gardynik – tutorka, trenerka i superwizor w Collegium Wratislaviense. Na co dzień psycholog szkolny w jednej z gliwickich szkół. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Opolskim, a także Coaching na Wyższej Szkole Bankowej, obecnie podnosi swoje kwalifikacje na Politechnice Śląskiej. W 2014 roku uzyskała akredytację w International Coach Federation (ICF) na poziomie Associated Certified Coach (ACC). Posiada doświadczenie pracy z różnorodnymi grupami (młodzież, studenci, nauczyciele, seniorzy, osoby zagrożone wykluczeniem społecznym). Prywatnie żona Ziemowita, fanka górskich i nizinnych wycieczek i eksperymentów kulinarnych.

 

Monika Jackowska – „Wszystko, czemu poświęcam uwagę, rośnie” – to moje motto, które motywuje mnie do wyznaczania kolejnych ambitnych i inspirujących celów. Najważniejsza jest dla mnie droga do ich osiągania i ludzie, których w czasie swojej podróży zwanej życiem spotykam.  Jestem Trenerem i Coachem z ponad 8-letnim doświadczeniem menedżerskim w budowaniu i zarządzaniu zespołem w branży sprzedażowej oraz edukacyjnej. Specjalizuję się w rozwoju kompetencji miękkich zespołów pedagogicznych i mikro przedsiębiorstw oraz w prowadzeniu praktycznych warsztatów dla nauczycieli z obszaru technik i metod nauczania. Zbudowałam od podstaw standardy funkcjonowania oraz metodologię pracy 3 placówek oświatowych, którymi kompleksowo zarządzałam jako Dyrektor. Obecnie rozwijam swoją firmę edukacyjno-szkoleniowo-coachingową Instytut Rozwoju Dziecka oraz współpracuję jako trener i tutor z Collegium Wratislaviense. Jestem współautorką projektu wspierającego rozwój osobisty kobiet – „Kwitnące Wiśnie”. Jako Szkoleniowiec i Coach wspieram działania NGO z ramienia Fundacji „Nie Widzę Problemu” oraz „JCI Wrocław”. Współpracuję z Biurem Karier UWr będąc Mentorem dla studentów Uniwersytetu Wrocławskiego.

Bogusław Janiszewski (ten po prawej). Z wykształcenia polonista, trener. Absolwent studiów MBA. Całe swoje zawodowe życie poświęcił rozwijaniu niepublicznej edukacji. Jest przekonany, że świat da się zmienić na lepsze i należy to robić poprzez zmienianie szkoły. Obecnie intensywnie zaangażowany w rozwój Spark Academy – progresywnej, niepublicznej szkoły podstawowej i średniej w Poznaniu. Wierzy w edukację spersonalizowaną, dlatego w Sparku zajmuje się wdrażaniem narzędzi związanych z tutoringiem oraz metod projektowych. Autor popularnonaukowych książek dla młodzieży, poświęconych ekonomii i polityce. Właśnie na rynku pojawił się kolejny jego tytuł: “Mózg. To o czym dorośli ci nie mówią”. Raport FRIS określa go jako Wizjonera Entuzjastę, który jest: “…kreatywny, wrażliwy i ciekawy świata, łatwo go zainspirować. Potrafi łatwo korzystać z wyobraźni i tworzyć nowe pomysły lub idee.” Prywatnie mąż i trudny ojciec dwójki wyjątkowych dzieci.

Piotr Jaworski – Tutoring, mentoring i coaching w cudowny sposób łączy wszystkie jego doświadczenia zawodowe. Jako wieloletni audytor (CGAP, Min. Fin) potrafi słuchać i rozumieć. Jako doświadczony trener (grubo ponad 4000 godzin szkoleń) wie jak ważna jest „dobra chemia”. Natomiast przekonanie o tym, że rada jest dobra tylko wtedy gdy pasuje do klienta lub podopiecznego, to jego własne doświadczenie jako konsultanta (m.in. ekspert Komisji Europejskiej). Praca w korporacji, w sektorze publicznym i pozarządowym pozwala mu dobrze rozumieć osoby o różnym doświadczeniu. Natomiast doświadczenie spełnionego męża, taty oraz człowieka, który zamienia swoje życiowe pasje w działanie, pozwala mu dobrze rozumieć tych, którzy szukają równowagi między życiem zawodowym i prywatnym.

 

beata_musialdr Beata Karpińska-Musiał – anglistka, pedagog, tutor i wykładowca akademicki, inicjator i kierownik projektu IQ – wdrożenia tutoringu na Uniwersytecie Gdańskim. W 2010 roku uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Pasjonatka dydaktyki w jej różnych wydaniach. Od 2004 roku zatrudniona jako adiunkt w Instytucie Anglistyki i Amerykanistyki. Zainteresowania badawcze realizowane poprzez udział w kilkudziesięciu już konferencjach krajowych i zagranicznych oraz tematyczne publikacje dotyczą pedagogiki międzykulturowej, teorii języka i kultury jako elementów kształcenia nauczycieli, roli językoznawstwa stosowanego i krytycznej analizy dyskursu w komunikacji między-kulturowej, edukacji spersonalizowanej i autonomii w dydaktyce. W najnowszych badaniach zajmuje się kreatywnością i refleksyjnością nauczycieli języków obcych, oraz rolą pedagoga w obliczu zmiany w edukacji, zwłaszcza w kontekście wprowadzanej od 2012 roku reformy szkolnictwa wyższego w Polsce.
Certyfikowany tutor akademicki, absolwentka STA Collegium Wratislaviense, odkrywa kolejne tajniki mistrzostwa dydaktycznego szkoląc kadry akademickie i nauczycieli w zakresie tutoringu naukowego.
Prywatnie jest globtroterką, mężatką i szczęśliwą mamą trzech synów, wiecznie zainspirowaną dynamiką ich wzajemnych relacji między sobą oraz ze światem. Kocha Morze Bałtyckie, więc chwilowo nie planuje opuszczać Trójmiasta.

Katarzyna Kędzierska – Specjalistka ds. Merytoryki w Stowarzyszeniu WIOSNA. Aktualnie zajmuje się przygotowywaniem ścieżek rozwojowych dla liderów Akademii Przyszłości i Szlachetnej Paczki. Projektuje dla nich wdrożenia, e-learningi oraz szkolenia rozwojowe, dba również o to, żeby każdy lider miał wszystko, czego potrzebuje do wykonania kolejnych zadań. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Tutorka, absolwentka Szkoły Tutorów prowadzonej przez Colegium Wratislaviense. Trenerka wolontariuszy programów społecznych. Chórzystka z zamiłowania. Z pasji tutorka Pauliny w Akademii Przyszłości. Marzy o tym, żeby w przyszłości zmienić system edukacji.

Piotr Kociołek – Założyciel i partner w Lee Hecht Harrison DBM Polska i TTX Institute. Piotr Kociołek (59 lat) ma 34 lata praktyki zawodowej, w tym 16 lat na stanowiskach menedżerskich oraz 18 lat w coachingu zespołowym i indywidualnym oraz edukacji dorosłych.
Były szef MultiBanku oraz dyrektor personalny w mBanku i MultiBanku (BRE Bank, Grupa Commerzbank). Opracował i z sukcesem wdrożył kodeks wartości korporacyjnych BRE Banku oraz oparty na nim system rozwoju i oceny personelu. Wprowadził executive coaching oraz nowatorski peer-to-peer coaching w MultiBanku, tworząc kulturę zarządzania i doskonalenia poprzez coaching. Założyciel i pierwszy prezes taniej linii lotniczej Centralwings; były szef firmy budowlanej i dyrektor generalny duńskiej firmy motoryzacyjnej w Polsce.
Absolwent International Faculty Program (IESE Business School, Barcelona), Co-Active Coaching Academy (Coaches Training Institute), Team Coaching Intensive (Team Coaching International), podyplomowych studiów konsultingu i studiów bankowości (Szkoła Główna Handlowa) i trenerów grupowych (Laboratorium Psychoedukacji, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej); certyfikowany praktyk MBTI, SHL i metody Thomas.
Ukończył szkolenia w Polsce, Stanach Zjednoczonych (AMA, ASTD) i Wielkiej Brytanii (CIPD) z zakresu doradztwa w zarządzaniu, coachingu i pracy z zespołami ludzi. Szkolony w coachingu metodą GROW bezpośrednio przez Sir John Whitmore’a, wybitny międzynarodowy autorytet w zakresie coachingu.
Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych dla coachów i mentorów (Laboratorium Psychoedukacji, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie). Rozwinął ofertę LHH Polska w zakresie rozwoju przywództwa; przez 8 lat kierował programem rozwoju i superwizji coachów.

Maria Libiszewska – Psycholog, pedagog, Menadżer ds. Szkoleń i Rozwoju w Stowarzyszeniu WIOSNA. Pracuje z ludźmi jako coach, trenerka i mentorka. Projektuje procesy rozwojowe i szkolenia z zakresu kompetencji przywódczych i kompetencji miękkich. Jest odpowiedzialna za ścieżki doświadczeń ponad 14 000 wolontariuszy, dzieci z AKADEMII PRZYSZŁOŚCI i rodzin ze SZLACHETNEJ PACZKI. Dba o to, by mogli się rozwijać, czuć wpływ i radość z tego, że są częścią programów społecznych. Jak to robi? Tworzy innym warunki sprzyjające kreatywnemu szukaniu rozwiązań i projektowaniu innowacyjnych narzędzi i metod pracy z ludźmi. Lubi zadawać pytania, prowokować do myślenia, wymyślać coś na nowo i wzmacniać różnorodność. Współzałożycielka Stowarzyszenia 4zmiana wspierającego ludzi w utrzymywaniu work-life balance. Współautorka metody rozwijania kompetencji rodzicielskich „Budujące rodzicielstwo”. Prowadzi warsztaty dla rodziców, nauczycieli i dzieci. Kreatywność i uważność wykorzystuje również w byciu mamą.

 

beata-master2-duzedr Beata Master – certyfikowany trener rozwoju interpersonalnego, coach, prezes Fundacji „Pracowania Jutr“ i koordynator projektów, autorka publikacji, strategii, programów rozwojowych, edukacyjnych oraz naukowych, specjalista w zakresie pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania dla firm i podmiotów publicznych. W ramach Programu „Akademii Liderów” Fundacji Świętego Mikołaja pracuje z młodzieżą jako tutor. Prowadzi szkolenia, warsztaty, wykłady, treningi rozwojowe, coaching dla przedstawicieli firm, organizacji pozarządowych, instytucji publicznych (w tym szkół i uczelni wyższych), osób indywidualnych (łącznie ponad 1000 godzin doświadczenia). Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie doradztwa zawodowego i funduszy europejskich, zdobyte w Funduszu Górnośląskim S.A. w Katowicach, Regionalnym Ośrodku EFS, Uniwersytecie Śląskim oraz w Punkcie Informacyjnym Komisji Europejskiej – Europe Direct Katowice. Pracuje z młodzieżą, dorosłymi i seniorami.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego i doktor w zakresie nauk społecznych. Ukończyła Szkołę Trenerów Ekonomii Społecznej w Katowicach, Akademię Coachingu Coaching People w Katowicach, Jagiellońską Kuźnię Dyplomatów.

 

Paweł Mazanka – zajmuje się tutoringiem, nauczaniem oraz zarządzaniem szkołami od 2005 roku. Zrealizował ponad 2000 godzin procesów tutoringowych, pracując z rodzicami, pedagogami, menadżerami i uczniami. Od 2014 roku zajmuje się psychoterapią oraz szkoleniami zarządzających przedsiębiorstwami. Praktykę zawodową łączy z teoriami proponowanymi przez Druckera, Coveya, Sengego i Maxwella. Jego doświadczenie obejmuje ponad 1800 godzin szkoleń w zakresie rozwoju kompetencji wychowawczych dla rodziców, psychologów, pedagogów oraz zarządzających organizacjami.
Paweł jest absolwentem filozofii i pedagogiki na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Ukończył kursy i szkolenia: podstawy psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji, Szkołę Tutorów Collegium Wratislaviense oraz serię szkoleń w zakresie zarządzania instytucjami edukacyjnymi. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz Sekcji Naukowej Psychoterapii.
W swojej karierze zawodowej miał szczęście poznać wielu mądrych, uczciwych, przedsiębiorczych i szlachetnych ludzi, którzy nieustannie go inspirują, a te inspiracje chce przekazywać innym. Wolne chwile spędza tańcząc w zespole tańca ludowego, spotyka się z ludźmi, pływa i jeździ motocyklem. Jest wielbicielem literatury klasycznej.

 

Magdalena Niemczuk-Kobosko – szefowa firmy szkoleniowej FC EDU działającej na licencji FranklinCovey. Od ponad 20 lat związana z edukacją. Wychowawczyni, tutorka, coach, entuzjastka nauczania poprzez opowiadanie ciekawych historii (storytelling). W jednym z najlepszych polskich liceów (2SLO) pełniła rolę pełnomocnika dyrektora do spraw rozwoju szkoły. Była odpowiedzialna za wdrożenie programu tutoringu, czyli indywidualnej pracy z uczniem, oraz systemu przygotowania uczniów do studiów zagranicznych. Współautorka pierwszej w Polsce publikacji na temat tutoringu. Wspiera, inspiruje i rozbudza ciekawość. Najlepiej czuje się jako wychowawca. Zależy jej na tym, 
by w szkole zarówno nauczyciele, uczniowie, jak i rodzice czuli się wartościowi, ważni i potrzebni. Mama dorosłych już córek, żona, przyjaciółka, właścicielka dwóch kotów. Zwolenniczka minimalizmu, lubi coraz mniej mieć, a coraz bardziej być.

Izabela Okrasa – dyrektor Zespołu Edukacyjnego im. Lotników Amerykańskich. Od 9 lat zarządza gimnazjum i liceum. Absolwentka Akademii Przywództwa Liderów Oświaty, Zarządzania Oświatą, biolog i psycholog. Tutor, autor innowacji „Za sterami własnej edukacji, czyli tutoring w szkole” wprowadzonej w Liceum Ogólnokształcącym Niepublicznym nr 43.  Zarówno w pracy, jak i w życiu najważniejszy jest niej człowiek – lubi zamieniać szyfry ludzkiej skomplikowanej natury na zadowolenie, satysfakcję i poczucie spełnienia. W szkole dąży do tego, aby absolwenci nie bali się samodzielnie myśleć, dbać o swoje interesy, realizować pasje i nie zadowalać się „byle czym”. Prywatnie mama trzech córek, pasjonatka fotografii portretowej i aktów, tańczy i trenuję samoobronę.

Agnieszka Pasek – na co dzień pracuje w firmie Nokia w zespole innowacji, gdzie jest odpowiedzialna za rozwijanie szeroko rozumianej strategii kreatywnej. Prowadzi i projektuje szkolenia m.in. z zakresu komunikacji międzykulturowej, przemówień publicznych oraz Design Thinking. Uwielbia pracę w interdyscyplinarnych zespołach, tańczone burze mózgów i niekonwencjonalne metody rozwiązywania problemów. Zanim dołączyła do zespołu innowacji, przez dwa lata zamęczała swoim entuzjazmem studentów Uniwersytetu Wrocławskiego, prowadząc zajęcia m.in. z Intercultural Coopperation, Arts Journalism, Public Relations czy Krytyki Artystycznej. Jako trener współpracuje z Collegium Wratislaviense. Prywatnie jest zapalonym piechurem – uwielbia trekkingi wszelkiej maści oraz rozmaite sportowe aktywności – od rolek po żagle – najlepiej w doborowym towarzystwie!

 

Dorota Rotowska – absolwentka psychologii ATK w Warszawie, Nauczyciel Montessori, współzałożycielka i dyrektor Polskiego Ośrodka Edukacji Montessori prowadzącego Żłobek, Przedszkole, Szkołę Podstawową, Gimnazjum i Liceum Montessori w Warszawie. Członek zarządu fundacji „Daj mi Czas”, członek stowarzyszenia Montessori Europe. Uczestnik i prowadzący szkolenia oraz warsztaty organizowane m.innymi przez Polskie Stowarzyszenie Montessori oraz stowarzyszenie Montessori Europe. Autorka publikacji dotyczących pedagogiki Montessori. Współorganizator pierwszych Polskich Dni Montessori.

 

Krzysztof_Slabon_2013_1Krzysztof Słaboń – certyfikowany trener, konsultant i tutor. Metody problemowe wykorzystuje w praktyce trenerskiej. Przeprowadził ponad 2 500 godzin szkoleń dla ponad 100 szkół, firm i organizacji w całej Polsce. Wieloletni dyrektor artystyczny Slot Art Festiwal. Członek zarządu Stowarzyszenia Lokalnych Ośrodków Twórczych. Kilkanaście lat doświadczenia w budowaniu zespołów oraz kierowaniu organizacjami pozarządowymi i biznesowymi. Specjalizuje się we wspieraniu procesów wdrażania programów tutoringowych i mentoringowych w szkołach i firmach (min. Gimnazjum 58 w Poznaniu, Zespół Szkół Integracyjnych we Wrocławiu, Enea Operator, Fressenius Kabi). Ważne dla niego tematy to rozwój człowieka, komunikacja, edukacja spersonalizowana (mentoring i tutoring), myślenie strategiczne i budowanie organizacji uczących się.

 

dr Tatiana Shvets – PhD, dyrektor programowy International Academy of Tutoring, zastępca dyrektora Prywatnej Szkoły „Ateny” w Kijowie, trener, tutor,  superwizor. Od kilku lat zajmuje się wdrażaniem tutoringu w Ukrainie. Autorka pierwszej w Ukrainie książki o tutoringu „Tutoring. Praktyczne wprowadzenie „. Kierownik różnych inicjatyw edukacyjnych: Centrum Edukacji na Odległość; Klubu Debat (w tym organizator corocznego konkursu „Forum Ateńskie”).   Wykonawca ogólnoukraińskiego badania „Tutoring w system edukacji blend learning „. Dużo podróżuje w celu otrzymania doświadczenia o edukacji różnych krajów: Finlandia, Włochy, Grecja, Polska,  Niemcy, Gruzja. Ma 26 lat doświadczenia pracy w edukacji.   Pasjonatka ciągłego samodoskonalenia przekonana, że każde dziecko jest unikalne a szkoła musi tę unikalność odnaleźć i zachować.

 

dr Ewa Szymczak – Absolwentka Wydziału Nauk Geograficznych i Geologicznych Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2000 roku związana z Uniwersytetem Gdańskim i Zakładem Geologii Morza, w którym rozwija swoje zainteresowania naukowe. Ważną część jej pracy jest aktywność dydaktyczna i organizacyjna. Jest akredytowanym tutorem, rozwija swoje zainteresowania i umiejętności dydaktyczne uczestnicząc w licznych szkoleniach i warsztatach. Od 2012 roku jako prodziekan ds. kształcenia na Wydziale Oceanografii i Geografii UG inicjuje i realizuje liczne działania prowadzące do podniesienia jakości kształcenia. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje innowacyjny program dydaktyczny „Wdrożenie profesjonalnego systemu tutoringu akademickiego dla studentów Wydziału Oceanografii i Geografii UG – TUTOR WOiG” realizowany od 2014 roku.

 

Jakub Tarasiuk – absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku Stosunki Międzynarodowe na Wydziale Spraw Społecznych. Pięć następnych lat spędził na Politechnice Wrocławskiej wspierając procesy transferu technologii z uczelni do gospodarki. Uczestnik siedmiu zagranicznych wizyt studyjnych do kilkunastu najlepszych uniwersytetów w Europie. Założyciel wrocławskiego oddziału Towarzystwa Biznesowego – największej polskiej sieci chrześcijańskich przedsiębiorców. Kolejne pięć lat poświęcił na pracę w międzynarodowej korporacji na stanowisku trenera biznesu. Koordynator wrocławskiego oddziału Inicjatywy Tato.Net. Prywatnie mąż Ilony i tata Marysi i Tymoteusza.

 

Bartosz Tymiński – dyrektor  Zespołu Szkół Ogólnokształcących STO w Warszawie, psycholog, nauczyciel matematyki, tutor, trener i coach.

 

Michał Zawadka –  Twórca i założyciel Mind&Dream – pierwszego i jedynego wydawnictwa w Polsce, ukierunkowanego na rozwój osobisty i społeczny dzieci i młodzieży. Autor i twórca rozwojowych programów warsztatowych dla dzieci i młodzieży oraz szkoleń dla nauczycieli oraz rodziców. Jest gościem licznych festiwali, konferencji edukacyjnych i społecznych. Za swoją działalność był nominowany do Głównej Nagrody za Upowszechnianie Czytelnictwa Polskiej Sekcji ibBY. Tworzy książki w oparciu o warsztatowe spotkania autorskie. Obserwacje potrzeb młodych ludzi, wyzwań i problemów socjologicznych i wychowawczych oraz obcowanie z ogromną grupą rodziców i nauczycieli zamienia w pełne wyobraźni wiersze i formy poradnikowe. Dzięki temu książki odpowiadają na potrzeby społeczne w obszarze wspierania młodych pokoleń w rozwoju, budowania świadomego i zaangażowanego społeczeństwa oraz są wartościową pomocą edukacyjną dla nauczycieli i rodziców. Książki Michała Zawadki rekomendują światowej sławy autorytety m.in. profesor Tony Buzan, Brian Tracy. Popularność autora potwierdza blisko dwieście spotkań z czytelnikami rocznie. Przez cztery lata w jego warsztatach i wykładach wzięło udział ponad trzydzieści tysięcy dzieci i młodzieży oraz grupa ponad piętnastu tysięcy rodziców i nauczycieli. W tym czasie odwiedził ponad osiemset szkół, bibliotek oraz placówek edukacyjnych i kulturalnych. Językiem autora do czytelnika jest język wyobraźni, który kształtował przez czternaście lat pracy na scenach wielu teatrów w Polsce i za granicą.
Na co dzień trener wystąpień publicznych, komunikacji, relacji i sztuki słowa. Mówca inspiracyjno-motywacyjny. Członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. Przemawiał na jednej scenie m.in. obok Jacka Canfielda, Johna C. Maxwella, Briana Tracy’ego, Richarda Denny’ego, Roberta Cialdiniego i wielu innych.
Optymista. Szczęśliwy mąż i zaangażowany tata Matyldy i Makarego.

dr Agnieszka Żur – Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, absolwentka, a następnie pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Autorka publikacji z zakresu przedsiębiorczości organizacyjnej, przedsiębiorczości społecznej oraz edukacji na wyższych uczelniach (zaangażowana społecznie metodyka nauczania, edukacja dla przedsiębiorczości). Koordynator Wydziałowej Indywidualnej Ścieżki Edukacyjnej na UEK, programu opartego na tutoringu. Wieloletnie doświadczenie w nauczaniu przedsiębiorczości, zarządzania oraz metodyki badawczej na wszystkich poziomach edukacji wyższej. Autorka programów nauczania kursów akademickich opartych na metodzie odwróconej klasy i teorii konstruktywizmu społecznego. Certyfikowany trener oraz tutor akademicki. Współautorka kursu MOOC poświęconego zagadnieniom przedsiębiorczości. Research Fellow na Uniwersytecie w Plymouth, Wielka Brytania.