Prelegenci

Sylwetki prelegentów i prowadzących warsztaty V Kongresu Tutoringu:

 

piotr-czekierda-duzePiotr Czekierda – założyciel Collegium Wratislaviense. Promotor tutoringu i mentoringu oraz dobrego przywództwa. Tutor i certyfikowany trener biznesu (Pracownia Psychologiczna Elżbiety Sołtys Jan Robert Sołtys/Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości). Zainicjował pierwsze programy tutorskie we Wrocławiu i w kilku innych miastach. Projekty edukacyjne realizował zarówno w Polsce, jak i za granicą, m.in. we Francji, Niemczech, Litwie, Izraelu, Słowenii. Z wykształcenia jest politologiem, studiował także filozofię i biznes, jest absolwentem Uniwersytetu Wrocławskiego oraz IESE Business School w Barcelonie.  W czasach szkolnych zajmował się teatrem, w czasie studiów pracował jako dziennikarz, a także wolontariusz służąc dzieciom i młodzieży z trudnych dzielnic. Jako pracownik Domu Spotkań im. Angelusa Silesiusa rozwinął działy edukacji obywatelskiej oraz współpracy z krajami bloku wschodniego, został laureatem Nagrody Głównej Pro Publico Bono dla Najlepszej Lokalnej Inicjatywy Edukacyjnej. W latach 2006 – 2008 był tutorem Programu Liderzy PAFW realizowanego przez Stowarzyszenie „Szkoła Liderów”. Był inspiratorem powołania Kolegium Tutorów, które pozostawił swoim współpracownikom. Jego pasją są jazz, poezja, podróże i koszykówka. Wolontariusz Inicjatywy Tato.net oraz Akademii Familijnej. Prywatnie żonaty, tato trójki dzieci.

joanna psyik

Joanna Gardynik – tutorka, trenerka i superwizor w Collegium Wratislaviense. Na co dzień psycholog szkolny w jednej z gliwickich szkół. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Opolskim, a także Coaching na Wyższej Szkole Bankowej, obecnie podnosi swoje kwalifikacje na Politechnice Śląskiej. W 2014 roku uzyskała akredytację w International Coach Federation (ICF) na poziomie Associated Certified Coach (ACC). Posiada doświadczenie pracy z różnorodnymi grupami (młodzież, studenci, nauczyciele, seniorzy, osoby zagrożone wykluczeniem społecznym). Prywatnie żona Ziemowita, fanka górskich i nizinnych wycieczek i eksperymentów kulinarnych.

 

grzegorz_grzegorczykdr Grzegorz Grzegorczyk – Trener i superwizor tutorów w Collegium Wratislaviense, wykładowca Uniwersytetu Gdańskiego, edukator i szkoleniowiec dla Cambridge ESOL oraz Wydawnictwa Szkolnego PWN, w przeszłości metodyk i mentor nauczycieli w kilku szkołach w Gdańsku oraz w szkole językowej w Bristol. Jako certyfikowany tutor Collegium Wratislaviense praktykuje metody edukacji spersonalizowanej w środowisku akademickim oraz prowadzi superwizje dla innych tutorów. Grzegorz jest też certyfikowanym coachem i trenerem. Swoje kompetencje rozwija(ł) pod okiem najlepszych trenerów w Polsce. W pracy trenera i coacha łączy swoje wykształcenie językowo-pedagogiczne, wiedzę z dziedziny psychologii, doświadczenie i wiedzę metodyczną oraz swoje dotychczasowe doświadczenie nauczycielskie. Obszary szkoleniowe bliskie Grzegorzowi, to te związane ze sferą rozwoju, motywacji i poczucia satysfakcji w pracy zawodowej i życiu osobistym. Te tematy porusza w swoich cyklicznych artykułach do Edukacji Pomorskiej, periodyku wydawanego przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku

 

Piotr Jaworski – Tutoring, mentoring i coaching w cudowny sposób łączy wszystkie jego doświadczenia zawodowe. Jako wieloletni audytor (CGAP, Min. Fin) potrafi słuchać i rozumieć. Jako doświadczony trener (grubo ponad 4000 godzin szkoleń) wie jak ważna jest „dobra chemia”. Natomiast przekonanie o tym, że rada jest dobra tylko wtedy gdy pasuje do klienta lub podopiecznego, to jego własne doświadczenie jako konsultanta (m.in. ekspert Komisji Europejskiej). Praca w korporacji, w sektorze publicznym i pozarządowym pozwala mu dobrze rozumieć osoby o różnym doświadczeniu. Natomiast doświadczenie spełnionego męża, taty oraz człowieka, który zamienia swoje życiowe pasje w działanie, pozwala mu dobrze rozumieć tych, którzy szukają równowagi między życiem zawodowym i prywatnym.

 

beata_musialdr Beata Karpińska-Musiał – anglistka, pedagog, tutor i wykładowca akademicki, inicjator i kierownik projektu IQ – wdrożenia tutoringu na Uniwersytecie Gdańskim. W 2010 roku uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Pasjonatka dydaktyki w jej różnych wydaniach. Od 2004 roku zatrudniona jako adiunkt w Instytucie Anglistyki i Amerykanistyki. Zainteresowania badawcze realizowane poprzez udział w kilkudziesięciu już konferencjach krajowych i zagranicznych oraz tematyczne publikacje dotyczą pedagogiki międzykulturowej, teorii języka i kultury jako elementów kształcenia nauczycieli, roli językoznawstwa stosowanego i krytycznej analizy dyskursu w komunikacji między-kulturowej, edukacji spersonalizowanej i autonomii w dydaktyce. W najnowszych badaniach zajmuje się kreatywnością i refleksyjnością nauczycieli języków obcych, oraz rolą pedagoga w obliczu zmiany w edukacji, zwłaszcza w kontekście wprowadzanej od 2012 roku reformy szkolnictwa wyższego w Polsce.
Certyfikowany tutor akademicki, absolwentka STA Collegium Wratislaviense, odkrywa kolejne tajniki mistrzostwa dydaktycznego szkoląc kadry akademickie i nauczycieli w zakresie tutoringu naukowego.
Prywatnie jest globtroterką, mężatką i szczęśliwą mamą trzech synów, wiecznie zainspirowaną dynamiką ich wzajemnych relacji między sobą oraz ze światem. Kocha Morze Bałtyckie, więc chwilowo nie planuje opuszczać Trójmiasta.

 

Piotr Kociołek – Założyciel i partner w Lee Hecht Harrison DBM Polska i TTX Institute. Piotr Kociołek (59 lat) ma 34 lata praktyki zawodowej, w tym 16 lat na stanowiskach menedżerskich oraz 18 lat w coachingu zespołowym i indywidualnym oraz edukacji dorosłych.
Były szef MultiBanku oraz dyrektor personalny w mBanku i MultiBanku (BRE Bank, Grupa Commerzbank). Opracował i z sukcesem wdrożył kodeks wartości korporacyjnych BRE Banku oraz oparty na nim system rozwoju i oceny personelu. Wprowadził executive coaching oraz nowatorski peer-to-peer coaching w MultiBanku, tworząc kulturę zarządzania i doskonalenia poprzez coaching. Założyciel i pierwszy prezes taniej linii lotniczej Centralwings; były szef firmy budowlanej i dyrektor generalny duńskiej firmy motoryzacyjnej w Polsce.
Absolwent International Faculty Program (IESE Business School, Barcelona), Co-Active Coaching Academy (Coaches Training Institute), Team Coaching Intensive (Team Coaching International), podyplomowych studiów konsultingu i studiów bankowości (Szkoła Główna Handlowa) i trenerów grupowych (Laboratorium Psychoedukacji, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej); certyfikowany praktyk MBTI, SHL i metody Thomas.
Ukończył szkolenia w Polsce, Stanach Zjednoczonych (AMA, ASTD) i Wielkiej Brytanii (CIPD) z zakresu doradztwa w zarządzaniu, coachingu i pracy z zespołami ludzi. Szkolony w coachingu metodą GROW bezpośrednio przez Sir John Whitmore’a, wybitny międzynarodowy autorytet w zakresie coachingu.
Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych dla coachów i mentorów (Laboratorium Psychoedukacji, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie). Rozwinął ofertę LHH Polska w zakresie rozwoju przywództwa; przez 8 lat kierował programem rozwoju i superwizji coachów.

 

beata-master2-duzedr Beata Master – certyfikowany trener rozwoju interpersonalnego, coach, prezes Fundacji „Pracowania Jutr“ i koordynator projektów, autorka publikacji, strategii, programów rozwojowych, edukacyjnych oraz naukowych, specjalista w zakresie pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania dla firm i podmiotów publicznych. W ramach Programu „Akademii Liderów” Fundacji Świętego Mikołaja pracuje z młodzieżą jako tutor. Prowadzi szkolenia, warsztaty, wykłady, treningi rozwojowe, coaching dla przedstawicieli firm, organizacji pozarządowych, instytucji publicznych (w tym szkół i uczelni wyższych), osób indywidualnych (łącznie ponad 1000 godzin doświadczenia). Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie doradztwa zawodowego i funduszy europejskich, zdobyte w Funduszu Górnośląskim S.A. w Katowicach, Regionalnym Ośrodku EFS, Uniwersytecie Śląskim oraz w Punkcie Informacyjnym Komisji Europejskiej – Europe Direct Katowice. Pracuje z młodzieżą, dorosłymi i seniorami.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego i doktor w zakresie nauk społecznych. Ukończyła Szkołę Trenerów Ekonomii Społecznej w Katowicach, Akademię Coachingu Coaching People w Katowicach, Jagiellońską Kuźnię Dyplomatów.

Krzysztof_Slabon_2013_1Krzysztof Słaboń – Certyfikowany trener, konsultant, mentor i tutor. Przeprowadził około 1700 godzin szkoleń dla ponad 100 szkół, firm i organizacji w całej Polsce. Wieloletni dyrektor artystyczny Slot Art Festiwal. Kilkanaście lat doświadczenia w budowaniu zespołów oraz kierowaniu organizacjami pozarządowymi i biznesowymi. Specjalizuje się we wspieraniu procesów wdrażania programów tutoringowych i mentoringowych w szkołach i firmach (min. Gimnazjum 58 w Poznaniu, Zespół Szkół Integracyjnych we Wrocławiu, Enea Operator, Fressenius Kabi). Ważne dla niego tematy to rozwój człowieka, komunikacja, edukacja spersonalizowana (mentoring i tutoring), myślenie strategiczne i budowanie organizacji uczących się. Mieszka w Gliwicach z żoną i dwójką dzieci. Lubi ciągnące się godzinami śniadania w gronie bliskich i przyjaciół. Ceni też samotne wędrówki po górach, dobrą lekturę i kawę, najlepiej w tym samym czasie.

Luiza Weder – psycholog z wykształcenia, doświadczenia i pasji. Trener treningu i warsztatu psychologicznego, tutor, mediator. Pracuje w duchu transformacyjno-rozwojowym. Wspiera innych w kształtowaniu zmian, relacji i efektywności osobistej. Zajmuje się także ewaluacją i wyznaczaniem planów rozwoju kompetencji osób i zespołów, w tym m.in. kompetencji tutorskich. Realizuje projekty dla środowiska biznesowego, akademickiego, pozarządowego i administracji publicznej. Posiada również doświadczenie w pracy ze studentami i młodzieżą szkolną. Na co dzień psycholog w Centrum Integracji Społecznej, pracujący kompleksowo z osobami bezrobotnymi i zagrożonymi wykluczeniem społecznym. W ciągłej drodze inspirowania innych, jak i samej siebie. Miłośniczka zwierząt, natury i twórczości wszelakiej.